Pe parcursul vieții, orice persoană ia numeroase decizii cu caracter financiar care, într-un fel sau altul ne influențează viața. Cele mai importante decizii cu impact financiar apar imediat ce devenim adulți, când ne dorim ca, în cel mai scurt, să ne rezolvăm majoritatea dorințelor: cumpărarea unei locuințe, a unui autoturism, vacanțe departe, în locuri exotice. Lipsa cunoștințelor cu privire la conceptele financiare de bază, duce de cele mai multe ori la o expunere mare la riscuri financiare, îndeosebi cel de supra-îndatorare.
Școala Națională de Pregătire a Agenților de Penitenciare Târgu Ocna acordă o importanță deosebită conștientizării riscurilor ce pot apărea pe plan profesional odată cu vulnerabilizarea din punct de vedere financiar.
În contextul conturării profilului impecabil al elevilor noștri și din necesitatea de a-i pregăti pentru a deveni polițiști de penitenciare integri și profesioniști, în data de 04 martie 2022, începând cu ora 1200, la Sala „Ferdinand I” din cadrul școlii, domnul Marian COCHIOR, trainer financiar, a prezentat elevilor informații despre rolul educației financiare și impactul deciziilor financiare asupra stabilității profesionale și familiale.
Această activitate, denumită sugestiv ”Integritatea profesională și educația financiară în profesia de polițist de penitenciare”, a fost realizată ca și componentă auxiliară în cadrul modulului de studiu „Responsabilitate socială, statut și deontologie profesională”, pe care elevii noști îl parcurg în procesul de școlarizare.
Având în vedere că un lucrător de penitenciare trebuie să fie conștient de responsabilitățile sale, care îl pun adesea în situația de a alege între bine și rău, în toate aspectele muncii sale, elevilor școlii le-au fost prezentate situațiile în care supra-îndatorarea poate afecta gradul de rezistență la tentații și implicit la afectarea nivelului de integritate profesională.
În cadrul prezentării, invitatul nostru a realizat, împreună cu elevii, aplicații practice în vederea stabilirii profilului psihologic și al tiparului financiar al acestora și, ulterior, le-au fost prezentate soluții pentru ieșirea dintr-un impas financiar.
În încheiere, a fost subliniată necesitatea introducerii educației financiare ca disciplină de studiu în cadrul sistemului național de educație, iar elevii au primit recomandări în ceea ce privește realizarea și gestionarea bugetului familiei